Weronika Szerle

Absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Gdańskim i muzealniczych studiów kuratorskich w zakresie sztuki współczesnej na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Bada historię mody, architektury i dizajnu, a w szczególności związki między nimi. Pracuje w Dziale Sztuki Muzeum Miasta Gdyni, gdzie opiekuje się zbiorami i przygotowuje wystawy, głównie w tematyce dizajnu (Marek Cecuła z cyklu Polskie Projekty Polscy Projektanci, 2016) i architektury (Szkło, metal, detal. Architektura Gdyni w szczegółach, 2016, współkuratorka). Jest autorką tekstów naukowych oraz wykładów i prezentacji dotyczących historii mody i wzornictwa. Prowadzi spacery architektoniczne w ramach gdyńskiego Szlaku Modernizmu. Nałogowo odwiedza muzea w poszukiwaniu piękna przedmiotów codziennego użytku.

Powrót
drukuj wyślij facebook
Marzenie każdej nowoczesnej pani domu w międzywojennej Polsce. Kuchenka elektryczna „Gródek” ze zbiorów Muzeum Miasta Gdyni
Jak bez mydła myć jasne i ciemne włosy. Saszetka szamponu Czarna główka ze zbiorów Muzeum Miasta Gdyni
Architektura modernistyczna. cechy stylu
Gdyński Bankowiec ― modernistyczny „okręt z cegły i cementu na lądzie”
Modna „Pani” w międzywojennej Gdyni. Główka modniarska ze zbiorów Muzeum Miasta Gdyni

Międzynarodowe rozmowy telefoniczne w międzywojennej Polsce, czyli kilka słów
o aparacie telefonicznym ze zbiorów Muzeum Miasta Gdyni

„Cukier krzepi, ale Wedel jeszcze lepiej”. Blaszana puszka po kakao firmy E. Wedel ze zbiorów Muzeum Miasta Gdyni
„Dlaczego kurek nie boli głowa? Bo zażywają Kogutka!”  Kilka słów o najpopularniejszym środku przeciwbólowym w przedwojennej Polsce
Śniadanie na transatlantyku, czyli cukiernica z m/s „Piłsudskiego” ze zbiorów Muzeum Miasta Gdyni