Weronika Szerle

Absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Gdańskim i muzealniczych studiów kuratorskich w zakresie sztuki współczesnej na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Bada historię mody, architektury i dizajnu, a w szczególności związki między nimi. Pracuje w Dziale Sztuki Muzeum Miasta Gdyni, gdzie opiekuje się zbiorami i przygotowuje wystawy, głównie w tematyce dizajnu (Marek Cecuła z cyklu Polskie Projekty Polscy Projektanci, 2016) i architektury (Szkło, metal, detal. Architektura Gdyni w szczegółach, 2016, współkuratorka). Jest autorką tekstów naukowych oraz wykładów i prezentacji dotyczących historii mody i wzornictwa. Prowadzi spacery architektoniczne w ramach gdyńskiego Szlaku Modernizmu. Nałogowo odwiedza muzea w poszukiwaniu piękna przedmiotów codziennego użytku.

Powrót
drukuj wyślij facebook
Marzenie każdej nowoczesnej pani domu w międzywojennej Polsce. Kuchenka elektryczna „Gródek” ze zbiorów Muzeum Miasta Gdyni
Architektura modernistyczna. cechy stylu

Międzynarodowe rozmowy telefoniczne w międzywojennej Polsce, czyli kilka słów
o aparacie telefonicznym ze zbiorów Muzeum Miasta Gdyni

„Dlaczego kurek nie boli głowa? Bo zażywają Kogutka!”  Kilka słów o najpopularniejszym środku przeciwbólowym w przedwojennej Polsce