Paulina Pieńkowska

Absolwentka muzykologii na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie związana z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina. Współpracowała m.in. Filharmonią Narodową,  Międzynarodowym Festiwalem Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, Festiwalem Transatlantyk oraz Międzynarodowym Konkursem Wokalnym im. Stanisława Moniuszki. W kręgu jej zainteresowań naukowych znajduje się szeroko pojęta muzyka polska, z szczególnym uwzględnieniem XVIII - XIX wieku.

Powrót
drukuj wyślij facebook
Werble, których nie usłyszał Józef Piłsudski. Poemat symfoniczny Jana Adama Maklakiewicza
Nauczyciel Chopina autorem opery. Król Łokietek czyli Wiśliczanki Józefa Elsnera.
Godzina W według Lao Che
"Panie kompozytorze, inni pana koledzy odmówili.” Polskie requiem Kzysztofa Pendereckiego
Symfonia c-moll Charakterystyczna Ignacego Feliksa Dobrzyńskiego
Historia królowej Jadwigi dla melomanów. Opera Karola Kurpińskiego
Muzyczne wspomnienie Jagiellonów. Tryptyk Jagielloński Andrzeja Panufnika
Epopeja narodowa w nuty zaklęta. Sinfonia sacra Andrzeja Panufnika
symfonia polonia. echa powstania w lirycznej symfonii ignacego jana paderewskiego
Opera ku pokrzepieniu serc. Straszny dwór sTANISŁAWA mONIUSZKI
Dramat uwiedzionej dziewczyny. hALKA sTANISŁAWA mONIUSZKI
Kodeks Matyldy. Utwór muzyczny przyczyną wojny?
Spór króla z biskupem muzyką pisany. Poemat symfoniczny Lubomira Różyckiego
Galop koni, brzęk szabel, salwy armatnie. Symfonia Karola Kurpińskiego
Zjednoczona Polska. Czy muzyka Feliksa Nowowiejskiego zjednoczyła Polaków?